fbpx
Tehnici de optimziare SEO

Tehnici de Optimizare SEO in 2022

by | Jan 13, 2022

 Campania SEO este o tehnica de optimizare a siteului care este in continua schimbare. Chiar daca tu crezi ca ai acumulat cunostintele necesare pentru a putea intelege ceea ce cauta Google, o actulizare a algorimului motorului de cautare, da peste cap toate eforturile tale. Cu toate acestea, anumite tehnici elementare raman neschimbate. Un exemplu il reprezinta strategia de folosire a cuvintelor cheie in continutul siteului. Avand in vedere ca apar din ce in ce mai multe asa-zise tehnici de optimizare SEO, este foarte greu sa stabilim care sunt cele folositoare si pe care le puteti ignora, de aceea am realizat acest mic ghid practic pentru optimizarea site-ului.

7 Sfaturi pentru campania de OPTIMZIARE SEO

Daca abia ti-ai finalizat un site de prezentare si nu sti de unde sa incepi, sau doresti sa faci schimbari care au impact in clasarea ta, poti incepe prin a urma aceste 7 strategii de marketing extrem de importante pe care trebuie sa le ai in vedere in 2022.

1.Acorda atentie vitezei de incarcare a site-ului.

In 2010 puteai sa promovezi websiteul chiar daca viteza de incarcare a acestuia era foarte mare. Pe masura ce Google a introdus update-uri de algoritm, acest parametru a devenit un criteriu extrem de important. O pagina care se incarca lent, descurajeaza utilizatorul sa interactioneze cu siteul tau, si automat Google il va clasa in pozitii inferioare.

Alege un serviciu de gazduire web de calitate. Sunt aproximativ 2 miliarde de site-uri web online, iar acest lucru incepe sa se resimta in calitatea serviciilor anumitor furnizori. Sunt companii de hosting, care aleg sa maximizeze veniturile folosind servere supra aglomerate si neoptimizate. O astfel de varianta, ne poate costa destul de multe puncte SEO.

Un alt aspect extrem de important il reprezinta excesul de pluginuri instalate. Functionalitatea suplimentara pe care acestea ne-o ofera, ne fac sa dorim diversitate, astfel vom instala din ce in ce mai multe pluginuri. Lista noastra trebuie sa fie redusa exclusiv la acele pluginuri vitale site-ului.

2. Scrieti continutul pentru oameni, nu pentru Google.

Updeturile de algoritm au adus schimbari majore si in randul continutului prezent pe site. Daca in urma cu cativa ani scopurile campaniei SEO ereau concetrarea pe pozitionare si optimizarea paginilor pentru un anumit cuvant cheie, acum SEO se axeaza pe actiunile pe care le au oamenii cu site-ul (brand-ul) nostru, si pe ROI-ul (Return of Investment – Randamentul investitiei) pe care il dobandim.

Cand scriem continut, trebuie sa ne gandim la modul in care articolul nostru trebuie sa rezolve problema celui care il citeste, nu la cum sa facem doar clickbait.

Continut de calitate

3.Long-Tail Keywords

Expresiile Long Tail, sunt cuvinte cheie, de forma mai lunga, mult mai specifice, pe care vizitatorii sunt tentati sa le foloseasca atunci cand stiu exact ceea ce cauta si sunt pe punctul de a cumpara un produs. Majoritatea acestor tipuri de expresii au un volum de cautari mic, concurenta este redusa, iar costul pe click in campaniile platite este mult mai mic decat expresiile Short-Tail.

Un exemplu de cuvant cheie Long-Tail este “ cum pot sa optimizez singur un site”, iar un exemplu de cuvant cheie Short-Tail poate fi “optimizare site”. Prima expresie arata faptul ca utilizatorul cauta un raspuns la o intrebare, iar in cel de-al doilea caz, nu stim intentia reala a utilizatorului, astfel este greu sa oferim un raspuns pertinent.

Short Tail Keywords vs Long Tail Keywords

4. Atentie sporita la Titlurile si Descrierile Meta

Unu alt crieteriu important in campania SEO, este reprezentat de titlurile paginilor si ale articolelor pe care le scrieti. Cuvintele cheie implementate in titluri si in continutul paginilor, atrag atentia motorului de cautare asupra termenilor pe care vrem sa ii evidentiem. Alege cuvintele cheie potrivite analizand toate oportunitatile acestora

Cand vorbim de metadescriere trebuie subliniat faptul ca aceasta este prima sectiune pe care o vad utilizatorii in pagina de rezultate Google. Aici trebuie evidentiat faptul ca metadescrierea trenuie sa fie unica, sa utilizeze cuvintele cheie vizate si neaparat trebuie sa concentreze intr-o fraza intreg continutul paginii descrise.

Meta titluri

5. Utilizeaza o adresa URL personalizata

URL este un acronim pentru “Uniform Resource Locator” si reprezinta adresa resurselor dintr-un site web. Aceasta poate avea mai multe forme, de exemplu https://www.numesite.ro/atricole/24521 sau https://www.numesite.ro/cum-crestem-rata-de-click.

Vazand cele doua adrese ne dam imediat seama care este aceea care ne poate ajuta in campania SEO. Daca utilizatorii site-ului pot intelege inca din adresa despre ce este vorba in pagina, atunci si motorului de cautare ii va fi mai usor sa inteleaga continutul paginii. Recomandarea noastra este sa folositi adrese URL care sunt SEO Friendly (personalizate cu numele fiecarei paginii pe care o realizati).

6. Realizati o retea de link-uri interne

Google tine cont de timpul pe care utilizatorul il petrece pe site, atunci cand stabileste pozitionarea acestuia in pagina de rezultate. Daca o persoana interactioneaza cu mai multe pagini ale site-ului si petrece un timp indelungat pe site, este foarte probabil ca Google sa considerea ca informatia este valorasa si va clasa pagina intr-o pozitie superioara.

Pentru a crea o retea de link-uri interne, iti recomandam sa folosesti in fiecare nou articol din blog o referinta la un articol precedent, care are legatura cu subiectul abordat. Referinta respectiva va directiona utilizatorul din ce in ce mai adanc in continutul site-ului, si astfel crestem si rata de conversie.

Retea de linkuri interne

7. User Experience – Experienta utilizatorului

Dupa cum am specificat mai sus, Google tine cont de mai multi factori cand iti clasifica website-ul, iar unul dintre cei mai importanti este reprezentat de interactiunea pe care userul o are cu site-ul.  Pentru ca acesta sa petreaca mai multi timp pe site si sa realizeze in final o conversie, trebuie sa il directionam corespunzator, de aceea imbunatatirea experientei utilizatorului pe site, este extrem de importanta. Cum facem asta!? Simplu:

  • Continutul pe care il prezentam trebuie sa fie de cea mai buna calitate, usor de parcurs si sa rezolveze probleme dorite;
  • Includeti imaginile reprezentative si optimizate pentru versiunile mobile;
  • Harta site-ului este necesar sa fie clean si aerisita;
  • Implementati culori complementare;
  • Verificati compatibiliatea fonturilor folosite;

experienta utilizatorului

Concluzie

Aceste sfaturi de optimziare SEO reprezinta punctul de plecare si este necesar sa fie implementate pentru un rezultat optim. Campania de promovare este mult mai ampla, dar fara aceasta baza, rezultatele vor fi afectate si ingreunate. De aceea iti recomandam sa ai in vedere acesti 7 pasi si sa actualizezi intreg continutul pentru cerintele anului 2022.

About Alexandru

0 Comments