fbpx
Alege cuvintele cheie potrivite pentru afacerea ta

Optimizare SEO – Alege cuvintele cheie potrivite

by | Mar 10, 2022 | 0 comments

In momentul cand dorim sa gasim o anumita informatie pe internet, accesam de cele mai multe ori Google, introducand anumite cuvinte pe care le consideram relevante pentru informatia pe care dorim sa o primim. Dupa o scurta analiza, motorul de cautare ne ofera o lista de website-uri care au fost optimizate pentru acele cuvinte. Practic, cuvintele cheie sunt calea prin care Google intelege ceea ce este prezentat intr-o anumita pagina, si poate returna ca si raspuns al unei cautari.

Analiza cuvintelor cheie este procesul prin care intelegm modul in care gandesc clientii pe care ii tintim. Aceasta etapa implica mai multe actiuni extrem de importante, precum: brainstorming-ul, identificarea unor potentiale cuvinte cheie, analizarea si compararea lor, alegerea celor mai bune variante descoperite. Analiza keyword este singura modalitate prin care putem afla ce cautari sunt lansate in fiecare zi pe internet, si astfel putem stabili si continutul pe care il vom adauga pe site-ul nostru.

Brainstroming-ul este un preces desult de amplu si trebuie sa urmam anumiti pasi pentru a descoperi cuvinte cheie de calitate. Studiaza tot ceea ce gasesti despre industria ta, analizeaza atent site-urile concurentilor directi si vezi modul in care ei abordeaza cuvintele cheie si continutul. Noteaza fiecare cuvant cheie pe care il consideri important, iar la final analizeaza intreaga lista descoperita. Lanseaza cautari pe Google folosind cuvintele cheie descoperite anteriori si verifica pozitionarea concurentilor vs a ta in rezultate.

Pentru etapa de identificare a strategiei folosite de concurentii directi, putem apela la instrumente profesionale, prin care descoperim toate informatiile de care avem nevoie. Putem afla pozitia pe care acestia o ocupa in Google pe un anumit keyword, identificam reteaua de backlink-uri pe care o au, descoperim dificultatea SEO a unui cuvant vizat. Iar in cazul in care timpul nu ne permite, putem apela la o agentie de publicitate specializata in optimizarea siteurilor.

1. Utilizati instrumentele profesionale de cautare – keyword planner

Google Keyword Planner este cel mai cunoscut instrument de analiza a cuvintelor cheie, si este complet gratuit. Procesul de optimziare SEO este unul destul de amplu si de aceea avem novie de ajutor. Acest instrument se gaseste in contul de Google Ads, sectiunea “Instrumente si setari”, “Planificare” iar apoi “Planificatorul de cuvinte cheie”. Aici descoperim doua sectiunui “Descoperiti cuvinte noi” si “Obtineti valori pentru volumul cautarilor si estimari”.

In prima sectiune vom putea identifica cuvinte cheie noi, pornind de la unul existent si putem observa si anumite statistici, iar in cea de-a doua putem verifica volumul cautarilor, valori statice si estimari privind performantele acestora.

2. Analizarea individuala a listei de cuvinte cheie

Analiza individuala ne arata anumiti parametrii de care trebuie sa tinem cont in mod special. Aici putem nota urmatoarele :

  • SEARCH VOLUME reprezinta media cautarilor lunare pe care la are un keyword.
  • SEO DIFFICULTY defineste competitivitatea unui termen in cautarile organice (acest parametru este disponibil doar in instrumentele platite)
  • PAID DIFFICULTY estimeaza dificultatea afisarii unui anunt platit
  • COST PER CLICK reprezinta costul mediu al unui click in campania Google Ads.

Cuvintele cheie ideale sunt cele care au un volum ridicat de cautari, o dificultate SEO si PAID scazuta (intre 0-30), si un cost mic pe click pentru campaniile platite.

3. Tipuri de keywords

Short Tail keywords, sunt expresiile cheie, de obicei din doua sau maxim trei cuvinte, cu un volum de cautari ridicat, dar si cu o concurenta pe masura. Cu cat concurenta este mai mare cu atat bugetul si timpul pe care il investim vor creste. Exemplu de short-tail keywords : sanitar.

Cuvintele de tipul Short Tail sunt de obicei cele mai relevante pentru orice domeniu, deoarece ele definesc cel mai bine produsul pe care noi il promovam. Pana acum ceva timp Google nu tinea cont de modul in care sunt lansate cautarile, dare incepand cu  ultimele update-uri, motorul de cautare modifica algoritmul astfel incat sa inteleaga tot mai mult comportamentul utilizatorului, de aceea cuvintele de tipul Short Tail au inceput sa fie depreciate, tendinta urcand spe a doua categorie de keywords.

Acest tip de cuvinte sunt cele mai concurate atat in campania platita cat si in campania de optimizare a siteului.

Long-tail keyowrds, sunt expresiile cheie formate din mai mult de trei cuvinte ce au un volum de cautari mai mic dar si o concurenta SEO mica. Ca exemplu vom lua : instalator sanitar bucuresti. Avand in vedere ca expresia este mai exacta, cautarea este extrem de targetata si este facuta de un ulizator care stie exact de ce are nevoie, iar daca pagina noastra de destinatie ofera exct produsul de care are nevoie, se realizeaza mult mai usor o conversie (o vanzare in cazul nostru).

            Folosirea acestui tip de cuvinte cheie este recomandata deoarece putem selecta un numar mai mare de cuvinte cheie ale caror statistici, adunate, pot avea un randament mai ridicat, deoarece dificultatea SEO fiind redusa, putem creste mai rapid in cautari, si putem atrage trafic/conversii dintr-o lista mai mare de cuvinte cheie care sunt mai usor scalabile. Cuvintele cheie Long Tail, in ciuda volumului scazut de cautari, au o rata de conversie mult mai ridicata, deoarece oferta propusa corespunde in procentaj cat mai ridicat cu cerinta clientului, si acesta nu este nevoit sa caute in alta parte.

Short Tail Keywords vs Long Tail Keywords

4. Prioritizarea corecta – lista cuvintelor cheie

Pe masura ce analizati cuvintele cheie dorite, stabiliti prioritatile tinand cont de mai multi factori.

  • Care este traficul respectivului cuvant cheie?
  • Ce dificultate SEO are?
  • Apreciaza cat de greu este sa te pozitionezi in rezultatele Google folosind acel cuvant.
  • Realizarea continutului este facila sau dificila?
  • Poate genera conversii?
  • Te pozitionezi deja calsamentul Google pentru acel cuvant cheie?

Raspunzand acestor intrebari putem stabili un keyword list incepand de la cel mai important cuvant cheie, pana la cel pe care ne vom axa cel mai putin. In timpul realizarii continutului din site, putem folosi orice variatie a cuvintelor cheie, atat timp cat textul respecta normele gramaticale.

Tot ceea ce este prezentat in acest articol ar trebui sa fie suficient pentru a putea demara singur o campanie de optimizare SEO a unui website, pornind de la cel mai important aspect, alegerea corecta a cuvintelor cheie pentru care dorim sa optimizam afacerea noastra. Daca doresti sa descoperi mai multe sfaturi utile pentru promovarea unui site web, rasfoieste cu atentie blogul nostru.

About Alexandru

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *